Unique Media
  • Kontakt
  • Tilbud
  • Forside
  • Hvad kan vi?
  • Hvem kan vi hjælpe?
  • Om os
  • Blog
  • Hjem
  • Hvad kan vi?
  • Om os
  • Tilbud
  • Kontakt

Kategorier

  • Adwords
  • Blogindlæg
  • Generelt
  • Google værktøj
  • Guides
  • Hjemmeside-design
  • Online strategi
  • Sociale medier
  • Søgemaskineoptimering
  • Uncategorized
landingssider

Google ændrer søgeresultaterne for de mobile brugere

Omkring en tredjedel af den trafik der kommer fra Google er fra søgende på mobiltelefoner eller tablets. For mange af dem har det været en blandet oplevelse, fordi topresultaterne ikke er mobilvenlige og derfor kræver at der zoomes og rykkes rundt for at komme rundt på siderne. Derfor er Google i gang med at ændre søgeresultaterne for de der bruger mobiltelefoner og tablets.

Manglende mobiloptimering åbner for nye muligheder

De mange der anvender Googles søgemaskine fra en mobil eller tablet vil fremover se et andet resultat af deres søgning end de der laver samme søgning fra en computer. Denne tredjedel af de søgende vil primært se de sider Google vurderer som værende mobilvenlige. Det betyder at der på mange søgninger vil ske det at nogle af de sider der aktuelt ligger i top 3 ender på side 2 for de mobile brugere og derved mister de mobile besøgende.

På kort sigt skulle ændringen kun påvirke de mobile resultater, men vi vurderer at det også med tiden vil komme til at påvirke de øvrige resultater.

Vurderer Google jeres side som mobilvenlig

Googles vurdering af jeres side er ikke altid den samme vurdering som I selv vil komme frem til, når I besøger siden fra en mobil. Det I mener er brugbart er det ikke altid, i Googles øjne. Heldigvis har Google stillet et værktøj til rådighed, som kan vurdere hvor venlig en side er og komme med forslag til hvordan siden kan komme til at leve op til deres krav.

Test din og konkurrenternes side med Googles Test af mobilvenlighed Hvis resultatet er negativt er der ikke altid behov for en ny side.

Hvis du anvender WordPress eller et andet større CMS vil du sandsynligvis kunne opnå mobilvenlighed ved at skifte til et såkaldt responsivt tema. Det vil sige et tema der automatisk tilpasser billeder og andet indhold til skærmstørrelsen og derfor også er brugbar på en mobil. På længere sigt er det en god ide at lave en reel planlagt tilpasning, for den bedste brugeroplevelse, men i første omgang kan en hurtig tilpasning af et responsivt tema være en god løsning.

Unique Media
H.C. Ørsteds Vej 50C, 1879 Frederiksberg C, Denmark
Tlf: +45 70 22 11 11
Lad os kontakte dig med et tilbud der kan bringe dig foran konkurrenterne
    Menu
    • Hjem
    • Hvad kan vi?
    • Om os
    • Tilbud
    • Kontakt